zaterdag 5 oktober 2013

'Do I really need all this stuff?

Bron: beatingbroke.com
Omdat mijn huis sinds mijn verhuizing steeds voller word en ik de meeste dingen helemaal niet nodig heb, heb ik het volgende bedacht: ik ga minimaliseren! Want heb ik nou echt zoveel tassen nodig? Ik gebruik er maar een paar (5). En wat met al die boeken die ik al gelezen heb en toch niet weer ga lezen? Juist, er moeten spullen weg! Spullen ruilen of verkopen is niet alleen beter voor het milieu,ik ben echt pro hergebruik, mijn portemonnee word er op de langere termijn ook blij van!

Hoe ga ik dit aanpakken? Als eerste ga ik mijn kasten opruimen en spullen die ik niet gebruik, bij elkaar verzamelen. Deze tas heb ik klaarstaan voor een kennis van mij, zij gaat deze spullen verkopen op een rommelmarkt. In het verleden ging ik zelf ook nog wel eens op een rommelmarkt staan maar omdat het daar nu steeds niet van kwam besloot ik dit weg te geven.


M.b.t. make- up heb ik niet zo heel veel. Het is vooral de nagellak die de overhand neemt. Dit zijn de lakjes die ik niet meer gebruik.




Ik besluit een aantal hiervan via een Facebook groep (wil je ze weten, mail me gerust) te verkopen of te ruilen tegen iets wat ik wel goed kan gebruiken.  Het voordeel van ruilen is dat je beiden alleen voor de kosten van de verzending iets leuks 'nieuws' hebt! Zo ruilde ik een aantal dingen tegen dit:

Dr. Fish Daycream, Maybeline pallet, Lush Lemony Flutter, Catrice no. 800 en UCCI no. 02.
De rest van mijn spullen die ik in overvloed heb is voornamelijk vintage, tweedehands en retro. Ik vind het heerlijk om mezelf in huis te kunnen omringen met al deze mooie, oude spulletjes maar merk dat ik het niet allemaal meer mooi neer kan zetten.  Via het tabblad 'Shop' ga ik deze spulletjes aan jullie aanbieden. Hier alvast een voorproefje.

Vintage manicure set met hartvormige bewaar koker.
Vintage Yves Rocher toilettas.

Nu rest aan jullie de vraag; heb jij wel eens spullen geruild via Facebook?

Liefs,

Kim


3 opmerkingen:

  1. Goed initiatief! Ik heb nog nooit wat geruild, als ik iets niet meer hoef geef ik het weg, als ik er iemand blij mee kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Zoals je weet doe ik ook aan ruilingen, want een aantal spulletjes heb je met mij geruild haha :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha wat handig! Ik heb nog nooit iets via Facebook geruild! Leuk idee :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Do you like this post? I really like your comments! Love, Kim